اخبار سئو و دیجیتال مارکتینگ

🖊 پاسخ کارمندان گوگل درباره سرعت سایت

پاسخ کارمندان گوگل : جان مولر و مارتین اسپلیت درباره سرعت سایت

جان مولر و مارتین اسپلیت در کار تیمی خود برای تهیه سری ویدیو های سوالات وبمستران گوگل پرسش و پاسخ هایی را درباره سرعت سایت تهیه کردند.
آنها به نوبت به یک سری از سوالات تکنیکال سئو پاسخ دادند ، حتی به نظر میرسد بعضی از آنها دقیقا زیرنظر جان مولر پاسخ داده شدند .

در اینجا نگاهی به سوالات می اندازیم :

📌سوال اول : سرعت ایده آل سایت

سرعت مطلوب هر صفحه از سایت با هر نوع محتوایی برای گرفتن بهترین رنک در نتایج گوگل چیست؟
وقتی گوگل با معیار اندازه گیری خود سرعت صفحه و محتوای آن را برای رتبه بندی اندازه گیری میکند ، معمولا صفحات سایت را در دو دسته بندی جای میدهد : خیلی خوب و خیلی بد !
مارتین اسپلیت میگوید الگوریتم های گوگل هیچ حد متوسط و آستانه ای در این باره ندارند.
این تعریف به این معناست که احتمالا هیچ سرعت ایده آلی وجود ندارد. فقط برای اطمینان خاطر بیشتر مطمئن شوید که صفحات سایت شما به اندازه کافی سرعت دارند که در رده “خیلی خوب ” قرار بگیرند. به هرحال هیچ اندازه گیری مشخصی دراینباره وجود ندارد اما همین قضیه به شما کمک میکند که سرعت سایت خود را از دیدگاه کاربر مورد بررسی قراردهید و چک کنید که سایت برای کاربر سریع یا کند است.

📌سوال دوم : اهمیت Google PageSpeed Insights

درواقع اگر سرعت نسخه موبایل یک وبسایت در ابزار های test my site و gtmetrix خوب باشد ، بنابراین بدست اوردن نمره بالا برای سئو در Google PageSpeed Insights چقدر اهمیت دارد؟

توصیه جان مولر هنگام استفاده از ابزارهای مختلف و آنالیز اطلاعات به دست آمده این هست که موارد مخرب را که دروبسایت شما وجود دارد را کشف کنید و بدانید که به چه چیزی اشاره شده و به عبارتی آنها را بهبود ببخشید و برای برنده شدن به دنبال سرعت بهتر داشتن باشید.

مارتین اسپلیت نظر خود را در پاسخ به این سؤال از دید کسی که گزارش را به شخص ثالث ارائه می دهد – مانند سئوکاری که گزارش را به یک توسعه دهنده می دهد تا موارد فنی را بهبود دهد، اینگونه ارائه میکند :

هریک از ابزارها نتایج ارائه شده خود را از راه های مختلفی بدست می آورند. بنابراین به این نکته توجه کنید که کدام ابزار آنچه برای مخاطب شما مهم هست را اندازه گیری میکند.

📌سوال سوم Chrome DevTools :

در حال تست یک صفحه تقریبا خالی با ابزار devtools Auditsا نسخه (v5.1.0) بودیم .به طور معمول نتایج را در کمترین زمان ممکن 0.8 میلی ثانیه برای هر چیزی ارائه میدهد و درصورت تاخیر در دریافت ورودی های اولیه این زمان به 20 میلی ثانیه میرسد. اما چرا گاهی نتایج در همان صفحه و با همان کد در FID (اولین تاخیر ورودی) ، TTI (زمان تعاملی) و FCI (اولین پردازنده کند ) بسیار بدتر است ؟؟
مارتین اسپلیت پاسخ میدهد : این اندازه گیری ها همیشه دقیق نیستند و نوساناتی بین آنها وجود خواهد داشت. حتی نوسان بین 0.8ms و 20ms نیز غیر عادی محسوب نمی شود ، اسپلیت خاطرنشان کرد ، تقریبا 20ms طول می کشد تا آنالیز یک صفحه فریم خالی به مرحله طراحی برسد.

با توجه به این نکته ، سعی کنید خیلی اعداد را جدی نگیرید، مگر اینکه موردی غیرطبیعی پیش بیاید. برای مثال اگر سرعت صفحه سایت از 20 ثانیه به چیزی حدود 1 دقیقه رسیده است در این حالت باید نگران بود و رسیدگی کرد.

📌سوال چهارم : بهترین ابزار آنالیز

بهترین ابزار برای سنجش سرعت خوب یا بد سایت کدام است ؟ چرا نباید به جای توجه به امتیازی که PageSpeed Insight به سایت میدهد روی فاکتور هایی مثل FCP (اولین رنگ محتوا) و FMP (اولین رنگ معنادار) تمرکز کنیم ؟

پاسخ کوتاه به این سوالات: بستگی دارد!
اهمیت این ابزار ها و نحوه آنالیز و اندازه گیری شان با توجه به رفتار کاربر در سایت شما متفاوت است. برای مثال اگر کاربران صرفا برای خواندن مقاله و محتوا به سایت شما مراجعه میکنند در واقع درتعامل با دیگر چیزها نیستند و دراین حالت FMP و FCP معیارهای مهمی برایشان محسوب میشود.
از طرفی، اگر وب سایت شما حالت وب اپلیکیشن دارد و با کاربر در تعامل است و افراد بلافاصله بعد از ورود به صغحه با المان ها ارتباط برقرار میکنند ، در این صورت فاکتورهایی مثل TTI و FCI بهترین مواردی هستند که باید بهشان توجه شود.

اسپلیت و مولر هر دو بر این باور هستند که سرعت سایت پیچیده تر از ان است که تنها با یک ابزار بررسی شود.آنها توصیه میکنند داده ها و نتایج چندین ابزار را بررسی کنید تا آنچه برای بهبود و رشد سایت شما از نظر مخاطب لازم هست را پیدا کنید.

لینک کوتاه مطلب: ulvis.net clck.ru v.ht v.gd is.gd plink.ir

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، ساکن استان خوزستان ، متولد 1369.علاقه مند به تکنولوژی ، طراحی و وبگردی. اینجا هستم تا مطالب مرتبط با علایقم را با شما به اشتراک بگذارم و تجریبات تخصصی خودم را در این زمینه به شما بیاموزم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا