اخبار سئو و دیجیتال مارکتینگ

پاسخ به سوالات کاربران توسط جان مولر – لینک سازی

امروز قسمت اول از سوال و جواب های کاربران راجع به لینک سازی از جان مولر را برای شما آماده کرده ایم.

امیدوارم راهنمای مناسبی برای شما عزیزان باشد

🔖سوال:
اگر من شروع به لینک سازی کنم و 200 لینک در 2 روز بسازم و بعد تا دو سال هیچ لینکی نسازم ، گوگل متوجه میشود که این لینکسازی کلاه سیاه است و پنالتی میکند؟

جواب:📑
خب اگر مهم نیست که بعد 2 سال پنالتی شوید که خب لینک سازی را انجام دهید ولی اگر طی 2 روز به این تعداد لینک سازی کردید خب این خلاف قانون وب مستری است. و ما همه این هارا چک میکنیم. پس در مدت کم لینک سازی کردن یک نوع فعالیت خلاف وب مستری است.

🔖سوال :
آیا لینک های خارجی اشاره میکنند به url هایی که پارامتر آن ها در سرچ کنسول کرال نمیشوند و هیچ ارزشی ندارند؟ برای مثال یک پارامتر این است که لینک های وابسته را دنبال کند و این در حالی است که پارامتر دیگر این است که کرال نکند که هیچ تاثیری ندارد..

📑جواب :
این جا چند چیز اتفاق میافتد، یکی این است که کرال نکردن به معنای این نیست که اصلا کرال نمیشوند ، اگر شما چیزی رو میخواهید که اصلا کرال نشود از robot.txt استفاده کنید و چیز دیگری که در این پارامترها رخ میدهد این است که ما سعی میکنیم url های ابتدایی را کشف کنیم ، با کشف url ابتدایی محتوای مورد نظر ایندکس میشود.
مورد دیگری که قبلا هم ذکر شد این است که در حالت عمومی ما لینک های nofollow را شناسایی میکنیم با لینک های وابسته چون در این لینک ها اساسا یک رابطه ای مالی بین سایت وابسته و سایت مقصد وجود دارد و اگر شما از این روش استفاده کردید ما هیچ ارزشی به آن لینک نمیدهیم و نیاز نیست نگران باشید.

🔖سوال :
فقط یک پیگیری سریع به طوری که برچسب rel canonical با تنظیم پارامتر url به هیچ وجه برخورد نمی کند ، بنابراین حتی منطقی نیست که از تنظیمات پارامتر url استفاده کنید اگر در حالت غیرعادی باشد.

📑جواب :
خب با این تنظیمات پارامترها این url ها مکررا کرال میشوند پس اگر شما مشکلی در کرال کردن تعداد زیادی از ان url ها میبینید میتوانید برچسب لینک ها را ساده تر کنید. چون واقعا کرال کردن زیاد سایت یک issue نیست و من پیشنهادم این است که از تنظیمات پارامترها استفاده نکنید و با برچسب canonical حداقل اگر چیزی اشتباه باشد ما هنوز اون url را میتوانیم کرال کنیم.

🔖سوال :
من یک issue امنیتی در محتوا دریافت کرده ام ، در سرچ کنسول توسط صفحاتی که دنبال کرده ام ، ولی هیچ گونه اسپمی در محتوای صفحاتم پیدا نکردم ،فرصتی هست که من محتوام رو رفرش کنم و یا بفهمم مشکل کجاست ؟

جواب : 📑
خب من باید نگاه کنم این وب سایت رو. ولی معمولا چیزی که رخ میدهد دو حالت است. حالت اول این که محتوای شما به صورت نرمال هک شده و یا اینکه شما سایت بزرگی دارید که بعضی از محتوای ان ها نوعی هستند که هکرها میتوانند از ان ها استفاده کنند ، محتواهایی که مختلف شامل مثلا مسایل دارویی و چیز بی ربطی مثل دیسکو و کازینو که باهم مخلوط شده اند. و در حالت دیگر اینکه هکرها از تکنیک های ساعتی برای مخفی کردن محتوای شما استفاده میکنند.به این صورت که اونا میخوان که گوگل بخشی از محتوا را ایندکس کند برای اهداف خودشون. خب راه کار من این است که بهتر است با کمک وب مستر استفاده کنید که اونا تجربه زیادی از این سوالات دارند و اونا ابزارهای مختلفی دارند که میتواند از طریق ربات ها چک کنند و یا اینکه شما را راهنمایی کنند که از ان ها استفاده کنید.

🔖سوال :
من یک وب سایتی دارم که همه اطلاعات لازم درباره ی مدرسه ها را تهیه میکند و برای هر مدرسه یک صفحه در نظر گرفته شده است که کاربرها میتوانند آن ها را ریت دهند اما در نتایج گوگل این ریت ها دیده نمیشود، من چه اشتباهی میتونم کرده باشم ؟

📑جواب :
سوال خوبیه ، خب من سایت را باید ببینیم که چه کار کردین ولی پیشنهاد میدم این مورد رو به کمک وب مستر اطلاع بدین و درخواست کنید تا دوباره بررسی کند، اما من تجربی میتوانم بگم که ما شروع میکنیم نتایج ریو ها را نمایش میدهیم در تعداد مشخص و کیس های مشخص . که این با موضوع محتوای شما پایین میاید که ما در نتایج جستجو نمایش دهیم. اگر این اتفاق افتاده شما کاری نمیتوانید بکنید ، این یک خط مشی هست که در نتایج جستجو این ریو ها برای محتوای شما نشان داده میشود برای مثال مردم مدرسه ها را ریو میکنند و شما بگید که این آشپزی است و اساسا مدرسه نیست. خب این باعث میشود که ما برداشت دیگه ای به صورت الگوریتمی داشته باشیم و تغییری در نتایج ریو ها داشته باشیم. این چیزی بود که به ذهنم رسید ، چیز دیگه ای که هست اینکه عموما برای نتایج review ، ما چیزهای مختلفی داریم که ما تلاش میکنیم قبل از نمایش ان ها را بدانیم که از ابزار ها استفاده میکنیم ، ابزارهایی که مارک آپ را نمایش میدهند و صحت ان ها را نشان میدهد.

در نهایت ما میخواهیم بدانیم که سایت قابل اطمینان است و اطلاعاتی که میگذارد درست است و اینکه از ساختار دیتای درستی ساخته شده است و بعد این نتایج را در جستجو نمایش میدهیم.

🔖سوال :

من یک بلاگی داشتم که درباره تغییرات مارک اپ های ریوو ها بود . فکر میکنم حدود 2 ماه پیش یک issue از طرف نویسنده سایت به وجود امد که صفحه اصلی من ریدایرکت شده بود و تعداد زیادی ارور 301 داشت. که بعد از اپدیت هسته گوگل به وجود امد و سایت من محو شد از نتایج ولی من درستش کردم با ریدایرکت کردن.

📑جواب :
خبر خوب این است که ریدایرکت 301 اثر منفی ندارد. فقط در صورتی میتواند اثر منفی داشته باشد که محتوای داخل ان ها قابل دسترسی نباشد.

🔖سوال :

آیا تاثیری دارد اگر مسیر یک url به 404 یا 310 برسد . اگر دامنه ای مثل domain.com/path/path/path/page name ( یعنی همه ی path ها به 310 یا 404 برسد )

📑جواب : نه کاملا نه. ما همان مسیر رو پیدا میکنیم. خب بله امکانش هست که به یکی از مسیر های path دسترسی پیدا کنیم که خب اگر این شد که 404 رخ داد است. ولی اینکه میخواهید ادرس خود را طولانی کنید را توصیه نمیکنیم.

🔖سوال : مشتری من برای pr در مجله محلی پرداخت کرده و برای من سوال است در وب سایت ان ها سوال پرسیدم که چطور بر روی سئو سایت کار کنم که تقویت شود ؟

📑جواب : من حدس میزنم این نوع مشتری گرفتن یعنی از این راه از pr میتوانید ان جا لینک سایت خود را قرار دهید حالا یا با خرید لینک که میتوانید فالو باشد و یا رل دیگری داشته باشد . به این صورت مردم به مراجعه به اون سایت به سایت شما رجوع میکنند و میتوانند اون را به کسای دیگه معرفی کنند. اما این نمیتواند رنک سایت شما را خیلی زیاد کند چون سما برای سایت pr دارید پست تهیه میکنید پس اگ محتوای سایت خودتان بهتر باشد کاربر خیلی هم خوشحال میشود که وارد سایت شما شود و این چیزی است که مستقیما اتفاق میافتد برای رنک سایت و اتوریتی سایت و رنک را بهتر میکند. این سوال به این معنا بود که ما سایت بزرگ و خوبی داریم ولی چرا خیلی ها بالای ما هستند خی این سوال خیلی مبتدی هست و باید بیشتر در سئو کار
شود.

🔖سوال : یک دامنه مشخص که در اصل ریدایرکت شده است به یک دامنه دیگر که در حال حاضر هزاران صفحه ان ایندکس شده است : domain.com ریدایرکت شده است کش در ایندکس دارد . من وضعیت 410را اضافه کرده بودم و url ها را ر سرچ کنسول برداشته بودم ولی من هنوز 5000 نتایج در نتایج جستجو معتبر میبینم.
آیا این نتایج یک دام است و یا اینکه نیاز دارند که به ثبت این url ها ادامه دهیم در سرچ کنسول؟

📑جواب : من مطمئن نیستم چون سوال خیلی پیچیده ای هست ولی در کل وقتی شما سایتی رو با سایت دیگه ریدایرکت میکنید خب هنوز نتایج سایت قبلی را در نتایج میاورد که این یک چیز طبیعی هستش . چیزی که سیستم ما سعی میکند انجام دهد برای مشکل سئو کسانی که صریحا سعی میکنند چیزها را از یک دامنه به یک دامنه دیگری انتقال دهند به خصوص اگر شما به دنبال یک دامنه باشید و ما بدانیم که ان محتوا در ان یکی است پس اگر پاسخ شما در سایت قدیمی است شما هنوز نتایج را قدیمی خواهید دید . اگر شما صریحا برای ان دامنه سرچ کنید دقیقا همون نتایج را میبینید اگرچه به صفحات کش خودتان نگاه کنید معمولا میبینید که url کش شده دقیقا url جدید میباشد پس سیستم ما میفهمد که url قدیمی یک گزینه دوم برای ورژن جدید سایت شما هست. اما اگر برای دامنه قبلی سرچ کنید خب همان نتایج را میبینید به این خاطر که مفید باشیم و این به این معنا نیست که نتایج جستجو در این مشکل اکتیو نیستند.پس من پیشنهاد نمیدهم که این url ها ریموو شوند دو دلیل وجود دارد: یک اینکه شما اصلا نیاز به این کار ندارید چون کاربران این سرچ ها را نمیبینند و دلیل دیگر اینکه ابزار ریموو کردن url فقط چیزهایی که در نتایج جستجو هست را مخفی میکند و این هیچ تغییری در ایندکس شدن ان ها نمیدهد.

🔖سوال : چطور میشود با سرقت ادبی مبارزه کرد ؟ برای مثال رقبای من از طراحی های من خلق کرده ام استفاده میکنند ومن از سرچ کنسول قانون کپی رایت استفاده کردم و اونا گفتن لطفا محتوای خروجی را شناسایی کن ، من هم همه اطلاعات را فرستادم ولی اونا گفتن که این اطلاعات اصلا واضح نیست و حالا سوال من این است که چگونه می توانم صحت و مالکیت خود را ثابت کنم که بله من این محتوا را ایجاد کردم و مالک آن هستم و ورود به آن مالک از من پیشنهاد می کند؟

📑جواب : من واقعا نمیتونم جواب منطقی به شما بدهم این یک فریب تکنیکال هست و من خیلی دوست دارم به جنبه ی تکنیکالش به شما کمک کنم اما نمیتوانم و من فکر میکنم شکایت dmca یک شکایت منطقی است که قانون کپی رایت دارد که روش های نامحسوسی دارد که میتوانید دریافت کنید.

اگر تمایل به لینک سازی داشتید ، بسته ی بک لینک PBN می تواند برای شما کمک کننده باشد.

لینک کوتاه مطلب: shrtco.de ulvis.net clck.ru v.ht v.gd is.gd plink.ir

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، ساکن استان خوزستان ، متولد 1369.علاقه مند به تکنولوژی ، طراحی و وبگردی. اینجا هستم تا مطالب مرتبط با علایقم را با شما به اشتراک بگذارم و تجریبات تخصصی خودم را در این زمینه به شما بیاموزم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا