اخبار سئو و دیجیتال مارکتینگ

الگوریتم Bert (برت) چیست؟ – آپدیت جدید گوگل

خب خب یک آپدیت جدید داریم که نتایج رو برای کاربرها هدفمند تر می کنه

یک مقدار از رباتی بودن نتایج کم کرده

آپدیت گوگل bert به چه معنی است ؟


BERT – «برت» یک بروزرسانی مهم Google است

طبق گوگل ، این آپدیت در نتایج جستجو پیچیده تاثیر خواهد گذاشت. که بستگی به متن نوشته دارد.
این چیزی است که گوگل گفت:

این پیشرفت ها در جهت بهبود و فهمیدن زبان به خصوص برای زبان های مکالمه و نتایج طبیعی انجام میشود. به این صورت که bert قادر است به جستجوی شما کمک کند تا بهتر و دقیق تر متن کلمات موجود در جستجوها را درک کنید و با نتایج تطبیق دهید.

به خصوص برای نمایش نتایج مکالمه طولانی تر ، یا جستجوهایی که در آن عبارات عباراتی مانند “for” و “to” به معنای زیادی اهمیت دارند ، گوگل قادر خواهد بود تا زمینه کلمات موجود در پرس و جو شما را بفهمد. شما می توانید به روشی جستجو کنید که برای شما طبیعی باشد.

الگوریتم BERT چیست؟

Bert یک رویکرد در حال پردازش هست که در قسمت بزرگ متن استفاده میشود.
این وظایف از قبیل شناخت موجودیت ، بخشی از برچسب زدن به گفتار و پاسخگویی به سؤال از دیگر فرایندهای زبان طبیعی را بر عهده دارد.
Bert به Google کمک می کند تا متن زبان طبیعی را از وب درک کند.

گوگل این فتاوری را به دست آورده است و دیگران تغییراتی را در آن ایجاد کرده اند.
الگوریتم BERT یک الگوریتم یادگیری عمیق مربوط به پردازش زبان طبیعی است. این کمک می کند تا یک ماشین برای درک آنچه کلمات در یک جمله است ، اما با تمام تفاوت های ظریف متن است.

BERT و سئو on page

من از سون اندرسون ( متخصص الگوریتم جستجو ) پرسیدم که
منظور از SEO چیست و او پاسخ داد که سئو به وب سایت هایی که نویسندگی ضعیفی دارد ، کمک نمیکند.

BERT و خانواده وضعیت 11 زبان طبیعی در حال پردازش را بهبود بخشیده است.
اما اگر تمرکز متن یک صفحه بسیار ضعیف باشد ، چه می شود؟
حتی گاهی اوقات انسان ها وقتی چیزی می شنویم که نمیفهمیم میپرسیدم که منظور شما چیست ؟

ضمایر از لحاظ تاریخی بسیار مشکل ساز بوده اند اما BERT با این کار کمی کمک می کند. متن به دلیل ماهیت دو جهته BERT بهبود یافته است.

هنوز کارهای زیادی برای ما انجام خواهد شد ، زیرا باید بر اهمیت تأکید کنیم ، از ساختارهای روشن استفاده کنیم ، به تبدیل داده های غیرساخته شده به داده های نیمه ساختار یافته ، استفاده از نشانه هایی در صفحات نور محتوا (به عنوان مثال تصویر سنگین ، اما نه متن های سنگین تجارت الکترونیکی) کمک کنیم. مواردی مانند پیوند داخلی.

الگوریتم BERT -برت- چه تغییراتی ایجاد کرده است؟

طبق اطلاعیه گوگل بروزرسانی BERT در حال حاضر 10 درصد از نتایج جست و جو های انگلیسی را در امریکا تغییر داده است و هدف اصلی گوگل پیشرفت و بهبود درک زبان طبیعی است. ( همان سوالاتی که کاربران با ادبیات عامیانه میپرسند و منتظر جواب ایده آل خود هستند )

علاوه بر آن تغییرات جدید BERT باعث شده است که موتور جست و جوی گوگل کلمات موجود در جستحو ها را بهتر بفهمد و به جستجوی کاربران کمک کند تا بهترین نتایج را برایشان نمایش دهد.

نکته : بروزرسانی جدید BERT Google نحوه درک نتایج جستجو را بهبود می‌دهد، چرا که BERT نتایجی که بیشتر توسط کاربران جستجو یا پرس و جو می‌شود را بررسی می‌کند. با این حال در صفحات داخلی سایت کلمات دقیق‌تر، اهمیت بیشتری نیز پیدا می‌کند.

الگوریتم BERT چیست؟

به روز رساتی الگوریتم BERT ، نحوه درک گوگل را از عبارت جست و جوی کاربر بهبود میبخشد ، در واقع الگوریتم BERT به جای صفحات وب سایت بر روی عبارتی که کاربر جست و جو کرده ، آنالیز خود را انجام میدهد ؛ با این حال طبق گفته داون اندرسون اهمیت ON PAGE SEO در استفاده دقیق تر از کلمات کلیدی بیشتر میشود. محتوای بی هدف کمکی به کار الگوریتم BERT نمیکند.
طبق مشاهدات داون اندرسون : BERT مانند یک افزونه وردپرسی است که پس از نصب و راه اندازی میتوان آن را شخصی ساز کرد و بهبود بخشید.
برای مثال : کلمه “گل رز”با همین شکل نوشتاری چندین معنی مختلف دارد . بنابراین میفهمیم ،کلمه با متن همراه آن ، معنا پیدا میکند ، در غیر این صورت کلمه به صورت تنها ارزشی ندارد.

یک نمونه از تغییرات BERT :

طبق گزارشات و تحقیقات داون اندرسون در PubCon Vegas 2019 که بر روی جست و جو عبارتی فریبنده صورت گرفت تا بهترین متن و نتیجه متناسب با آن پیدا شود ، مشاهدات زیر به دست آمد

عبارت جست و جو شده : “چگونه می توان با ماهیگیری، گاو صید کرد؟


در انگلستان ، کلمه “گاو” در ماهیگیری به معنای نوعی ماهی راه راه و بزرگ تعبیر میشود. این ماهی راه راه بزرگ یک ماهی معروف در آب های شور است که میلیون ها نفر از ماهیگیران ساحل اقیانوس اطلس آنها را صید می کنند.
در طول تحقیقات PubCon Vegas در اوایل ماه که بر روی جست و جوی عبارت نحوه صیدگاو ماهیگیری صورت گرفت ، آنچه گوگل ارائه میداد مربوط به دام و کاو ها میشد. حتی اگر از کلمه ماهیگیری به عنوان پیش زمینه دادن به گوگل هم استفاده میکردیم ، باز هم گوگل آن را نادیده میگرفت و نتایج مربوط به گاو ها را ارائه میداد . این تست در اول اکتبر 2019 صورت گرفت.
اما امروز و در 25 اکتبر 2019 همان عبارت جست و جو شده به ما نتایجی درباره ماهی راه راه و بزرگ مورد نظر نشان میدهد که کاملا مرتبط با ماهیکیری است.
به نظر می رسد که الگوریتم BERT گوگل معنی و مفهوم کلمه “ماهیگیری” را مهم دانست و امروز نتایج جستجو از صفحات وب را با تمرکز و دقت بر روی این کلمه در اختیار کاربر قرار میدهد.

داون اندرسون نتایج جدید جست و جو با الگوریتم BERT را این طور توضیح میدهد :

مثل این میماند معانی مختلفی برای کلمات مجرد وجود دارد و متن هایی که اطراف کلمه اورده میشوند به معنا بخشیدن صحیح آن بسیار کمک میکند.
و این نتیجه گیری بسیار درست است . این دقیقاً همان کاری است که گوگل در جستجوی عبارت مورد نظر انجام داد ، “چگونه میتوان با ماهیگیری گاو صید کرد ؟” به نظر می رسد که BERT از کلمه “ماهیگیری” برای بهبود بخشیدن نتایج جست و جو خود استفاده کرده است.
در واقع الگوریتمBERT تازه شروع کار است ، داون اندرسون میگوید: به عنوان یک محقق میدانم که از الگوریتم BERT میتوان به عنوان یک دستیار شبیه Google Assistant استفاده کرد ، بنابراین میفهمیم این الگوریتم کاربرد های زیادی دارد و تازه در شروع کار است.
ار اندرسون پرسیده شد : آیا شما این الگوریتم را به عنوان اولین قدم از یک سفر طولانی میبینید ؟ داون اندرسون پاسخ داد : ” بله ، اما این یک قدم بزرگ است. بسیار بزرگ … مانند یک جهش کوانتومی! “

در نتیجه ما نمیخواهیم هزاران عبارت طولانی ایجاد و آن ها در گوگل جست و جو کنیم تا از توانایی گوگل در درک بهتر این الگوریتم باخبر شویم ، بلکه مانند داون اندرسون این آپدیت را فرصتی میدانیم تا محتوایی مترکز و منظم تر تولید کنیم که ترافیک بیشتری را به همراه داشته باشد.

اما بهترین روش برای بهیه سازی طبق الگوریتم BERT چیه ؟

10 ways to optimize for BERT

  1. You
  2. Can’t
  3. Optimize
  4. For
  5. A
  6. Deep
  7. Learning
  8. NLP
  9. Algorithm
  10. Write for humans

خلاصه ی ماجرای تغییر الگوریتم این است که گوگل از وبمسترها یک درخواست دارد :

برای انسان ها بنویسید

و در قبال آن گوگل به شما رتبه های مناسب تری خواهد داد.

دانیال طاهری فر

اگر در ابتدای راه سئو هستید و این مقاله برای شما مبهم بود ، پیشنهاد می کنم مقاله‌ی سئو چیست؟ را مطالعه کنید .

چند سوال و جواب راجع به الگوریتم BERT گوگل :

الگوریتم BERT چیست؟

الگوریتم جدید گوگل که است که برای پردازش زبان طبیعی کاربرها و جست و جوها مورد استفاده قرار میگیرد

آیا ممکن است BERT مرا جریمه کند؟

Bert یک الگوریتم بهینه سازی نتایج است و برای پیدا کردن نتایج مرتبط تر استفاده می شود و هدف آن جریمه ی متخلفان نیست ، صرفا باعث نمایش نتیجه ی مناسب تر برای کار بر می شود.

آیا BERT در وب فارسی هم اجرا شده است؟

خیر ، در حال حاضر BERT زبان فارسی را پشتیبانی نمی کند ، اما در 11 زبان دیگر فعال هست.

اگر شما هم سوالی دارید که در این مقاله پاسخ داده نشده در نظرات بپرسید.

لینک کوتاه مطلب: shrtco.de ulvis.net clck.ru v.ht v.gd is.gd plink.ir

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، ساکن استان خوزستان ، متولد 1369.علاقه مند به تکنولوژی ، طراحی و وبگردی. اینجا هستم تا مطالب مرتبط با علایقم را با شما به اشتراک بگذارم و تجریبات تخصصی خودم را در این زمینه به شما بیاموزم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا