اخبار

بررسی سرعت سایت از نقاط مختلف دنیا

معرفی سایت های بررسی سرعت سایت و سرور

برای صاحبان وبسایت ها اغلب در دسترس بودن سایتشان و البته سرعت بارگزاری آن در کشورهای مختلف اهمیت دارد.

اما چطور می توانید سرعت سایت را بررسی کنید ؟

  • اولین و عادی ترین راه اینه که از دوستان خارج از کشور درخواست کنید که سایت شما را بررسی کنند و تجربه ی خودشان به عنوان کاربر را در اختیار شما بگذارند
    قاعدتا در این روش بازخورد دقیق و قابل بررسی ای نخواهید داشت
  • دومین روش استفاده از سایت های سنجش سرعت است. سایت های مثل gtmetrix و pingdom که به شما اجازه می دهند از طریق سرورهای مختلف سایت خودتان را بررسی کنید. به این صورت که برای هر بار اسکن می توانید یک سرور را برای بررسی انتخاب کنید.
  • و اما روش سوم که در کمترین زمان ممکن به شما امکان بررسی وبسایت خودتان را از چندین کشور را می دهد استفاده از سایت های سنجش آپ تایم ( مثل Host-Tracker) و یا استفاده از سایت هایی است که صرفا به همین منظور ایجاد شده اند.
    سایت Geopeeker.com یکی از وبسایت هایی است که به شما قابلیت بررسی از 6 نقطه ی دنیا را می دهد.

طریقه ی استفاده از آن بسیار آسان و سریع است، بعد از ورود به سایت کافی است آدرس خود را وارد کیند.

چند لحظه بعد سرعت اتصال به وبسایت خود را از قاره های مختلف خواهید دید و می توانید وضعیت فعلی سایت و سروری که از شما میزبانی می کند را دریابید.

** این موضوع را فراموش نکنید که سرعت بارگزاری سایت تبدیل به یک پارامتر با ارزش برای #سئو و با اهمیت برای تجربه کاربری شده است و اگر کاربران هدف شما در نقطه ی دیگری از دنیا قرار دارند بهتر است از میزبانی استفاده کنید که بتواند در سریع ترین زمان ممکن سایت شما را در آن کشور بارگزاری کند.

یک راه حل برای این موضوع :
اگر به میزبان خود اعتماد دارید اما باز هم در برخی کشورها سرعت مناسبی ندارید ، راهکار ویژه ای برای این موقعیت به وجود آمده که همان استفاده از شبکه ی توزیع محتوا یا CDN است.
شرکت های بزرگی در این زمینه در حال فعالیت هستند ، Cloudflare یکی از آن هاست که با دریافت اکانت رایگان می توانید به راحتی از آن استفاده کنید،اما اگر کاربران هدف شما ساکن ایران هستند این سرویس برای شما مناسب نیست و دچار اختلال هایی در پروتکل امن خواهید شد.

موفق باشید 🌺

کانال تخصصی دانیال طاهری فر

@danialtaherifar

 

لینک کوتاه مطلب: shrtco.de ulvis.net clck.ru v.ht v.gd is.gd plink.ir

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، ساکن استان خوزستان ، متولد 1369.علاقه مند به تکنولوژی ، طراحی و وبگردی. اینجا هستم تا مطالب مرتبط با علایقم را با شما به اشتراک بگذارم و تجریبات تخصصی خودم را در این زمینه به شما بیاموزم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا