اخبار

‍ ارائه گزارش سرعت سایت در سرچ کنسول گوگل

گوگل آزمایش ارائه گزارش سرعت سایت را حدود 6 ماه پیش آغاز کرد و اکنون این سیستم گزارش دهی برای تمام کاربران انتشار یافته و در کنسول گوگل عمومی شده است. گوگل این خبر را دوشنبه اعلام کرد.

گزارشات جدید دقیقا چه هستند؟
گزارشات سرعت سایت که در بخش Enhancements از سرچ کنسول قابل مشاهده است به وبمستران کمک میکند تا سریعا بخش ها یا url هایی از وبسایت را که مشکلاتی در سرعت دارند ، شناسایی کنند . درواقع از این قسمت میتوانید مشکلات را تشخیص و آنهارا رفع کنید تا زمان بارگزاری وبسایت شما کم تر شود.

این گزارشات چه چیزرا نشان میدهند ؟
ما این گزارشات را از چند هفته پیش خیلی دقیق و عمقی مورد بررسی قرار دادیم ، به طور خلاصه ، گوگل سرعت صفحات وبسایت را در سه دسته بندی : Fast ،Moderate و Slow قرار میدهد.

گوگل جزئیات بیشتر درباره نحوه بهبود سرعت صفحات وبسایت را به ابزار PageSpeed Insights خود لینک داده است.
گوگل اعلام کرده است : برای استفاده از گزارش و بررسی دقیق آن جهت اعمال تغییرات شما باید علاوه بر نظارت عملکرد کار خود در طی زمان ، مواردی که در وبسایت نیاز به اصلاح دارند را نیز پیدا و رفع کنید. اگر مشکلی را پیدا کردید میتوانید از این گزارشات استفاده کنید تا عملکرد کاربر را هنگام مشاهده وبسایت بررسی کنید و بدانید چه چیزی را تجربه کرده است.

شاید بپرسید چرا باید به این موضوع اهمیت بدهیم ؟ همانطور که بار ها قبلا گفته شده سرعت یک فاکتور امتیاز دهی صرفا برای گوگل نیست ، بلکه برای بازدیدکنندگان وبسایت شما و نرخ تبدیل نیز اهمیت بسیاری دارد.
حال سئوکاران و وبمستران تمام این داده ها و اطلاعات را در کنسول گوگل بدون نیاز به وارد شدن به ابزار PageSpeed در اختیار دارند ، علاوه بر این این گزارشات به شما اطلاعاتی را در مورد روند پیشرفت یا مشکلات احتمالی وبسایتتان در طی زمان ارائه میدهد.

لینک کوتاه مطلب: shrtco.de ulvis.net clck.ru v.ht v.gd is.gd plink.ir

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، ساکن استان خوزستان ، متولد 1369.علاقه مند به تکنولوژی ، طراحی و وبگردی. اینجا هستم تا مطالب مرتبط با علایقم را با شما به اشتراک بگذارم و تجریبات تخصصی خودم را در این زمینه به شما بیاموزم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا