اخبار سئو و دیجیتال مارکتینگ

تبادل لینک برای سئو مفید است یا مضر؟

مزایا و معایب تبادل لینک در سئو

تبادل لینک در سالهای گذشته یک روش مرسوم بین وبلاگ نویس ها و وبمسترها بود که با این کار رتبه ی سایت خود را افزایش می دادند. چیزی نگذشت که مشخص شد این روش از روش های ممنوعه برای گوگل هست و باعث جریمه می شود.

در این مطلب قصد داریم تبادل لینک را در این روزها بررسی کنیم ، با مقاله ای که در ادامه آمده با من همراه باشید :

آیا تبادل لینک برای سایت مفید است؟ ( بررسی تاثیر تبادل لینک در سئو )

استفاده از لینک دوطرفه که گاه به آنها لینک تبادلی گفته می شود – در اوایل دهه 2000 روشی رایج برای ایجاد لینک بود اما در سالهای اخیر محبوبیت آن کاهش یافته است. تبادل لینک هنوز هم اتفاق می افتد. به هر حال ، محصول طبیعی داشتن یک وب سایت هستند.

نحوه استفاده از تبادل لینک امروزه با 20 سال پیش متفاوت است.

📝در تحقیقاتم برای این مقاله ، یک روش روشن برای لینک سازی که توسط Ahref انجام شده بود را پیدا کردم و با آن موافقم! توسعه روابط و لینک دادن به منابع بدون انتظار دریافت لینکی ، مناسب ترین و طبیعی ترین راه های ایجاد تبادل لینک است.

طبق امار های بدست آمده ، تنها درصد 26 از وبسایت ها از تبادل لینک استفاده نمیکنند ، بنابراین ، بله همان طور که مشخص است لینک دهی دو طرفه هنوز هم رایج است.

اما هنوز به پاسخ این سوال نرسیدم که ایا تبادل لینک به سئو وبسایت کمک میکند و یا ضرر میرساند ؟

اگر در ابتدای مسیر هستید شاید بد نباشد مقاله ی سئو چیست را مطالعه کنید.

تبادل لینک چیست؟

📍مبادله لینک هنگامی اتفاق می افتد که بین دو برند ، توافق نامه ای برای پیوند تجاری آنها جهت تقویت سئو و افزایش قدرت سایت صورت بگیرد و اساساً با گفتن “شما به من لینک می دهید ، و من به شما لینک می دهم” انجام میشود.

به عنوان مثال در متن اصلی یک مقاله در پاراگرافی به یک سایت معروف لینک می دهیم ، این لینک مارا برای تبادل لینک طبیعی کمک میکند ، اینکه این سایت معروف با لینک دادن به این مقاله ، قضیه را تلافی کند کاملا مربوط به خود آنهاست…

آیا تبادل لینک برای سئو خوب است؟

اگر می خواهید قدرت دامنه و رتبه سایت خود را افزایش دهید و در عین حال احتمالا جریمه شدن توسط موتور جست و جو را نیز کاهش بدهید ، مهم ترین مسئله برای شما این هست که از تکنیک ها و استراتژی های کم ریسک استفاده کنید. درواقع روش های لینک سازی شما به افزایش رضایت و تجربی کاربر از سایت منجر بشود.

به جای تمرکز در رتبه بندی SERP و لینک پروفایلی وب سایت ، با تولید محتوای باکیفیت روی ارائه مطالب با ارزش برای خوانندگان و مشتریان خود تمرکز کنید.

برخی از بک لینک برای سئو سایت میتواند مفید باشد ، اما آنها محرکی برای کسب رتبه بهتر وبسایت شما نیستند .

نحوه استفاده از تبادل لینک برای کمک به سئو

لینک دادن به سایت های معتبر و مرتبط با محتوا سایت شما ، تجربه خوب کاربر از خواندن سایت شما را افزایش میدهد.

محتوا پادشاه است و به طور مداوم با ارائه اطلاعات با ارزش به خوانندگان باعث می شود سایت شما تخت سلطنتی خود را کسب کند.

وقتی که به محتوای با ارزشی لینک میدهید ، می توانید سایت خود را به عنوان منبع اطلاعاتی معتبر معرفی کنید. در این حالت ، اگر سایت مقابل نیز با شما تبادل لینک انجام دهید ، آنرا یک جایزه در نظر بگیرید – اما بدانید که کیفیت محتوا از همه چی مهم تر است .

اگر می خواهید درخواست تبادل لینک به سایتی بدهید ، معیارهای SEO سایت را بررسی کنید تا مطمئن شوید که با یک سایت با قدرت دامنه بالا و معتبر لینک میگیرد. هنگامی که تبادل لینک به طور طبیعی بین سایت ها اتفاق می افتد ، هر دو سایت می توانند از آن سود ببرند.

چند نکته قبل از شروع تبادل لینک :

آیا سایت مقابل می تواند ترافیک سایت شما را بهبود ببخشد؟
آیا سایت مقابل ، تولید محتوا انجام داده و اطلاعات مربوط به کسب و کار شما را به اشتراک میگذارد ؟
آیا سایت کسب و کار و یا برند رقیب شماست ؟ (جواب این سوال باید نه باشد!)

یکی از نمونه های تبادل لینک که تقریباً همیشه خوب جواب میدهد ، استفاده از دایرکتوری های آنلاین و سایت های لیست است.
اطمینان حاصل کنید که دایرکتوری انتخاب شده برای تبادل لینک ، مرتبط با کسب و کار شما باشد ، سپس لینکی را از سایت خود در آن درج کنید.

4 دلیل که تبادل لینک برای سئو مضر است

برای تبادل لینک هایی که به طور طبیعی اتفاق می افتند ، مزایایی وجود دارد ، اما وقتی از روش طبیعی استفاده نمی کنید ، تبادل لینک می تواند به اعتبار و رتبه سایت شما آسیب برساند.

در اینجا چهار روش وجود دارد که نشان میدهد چگونه تبدل لینک به SEO شما آسیب می رسانند:

1️⃣ پنالتی شدن (به صورت دستی)

به عبارت ساده ، تبادل لینک خلاف دستورالعمل های وبمستر گوگل میباشد.
اگر سایت شما از بک لینک استفاده می کند ، اگر با تبادل لینک می خواهید نتایج جستجو را دستکاری کنید ، وب سایت شما در معرض خطر جریمه شدن توسط گوگل قرار دارد.

2️⃣ کاهش در اعتبار و رتبه سایت

اگر از سایت های خارجی که محتوای آنها با شما مرتبط نیست بک لینک بگیرید ، ممکن است صفحه شما با افت رتبه در نتایج جست و جو گوگل مواجه شود. قبل از لینک گرفتن ، از مرتبط بودن محتوا با سایت خود مطمئن شوید و رتبه الکسا سایت را بررسی کنید. گاهی اوقات ، لینک گرفتن از سایت های معتبر ، مشکلی ندارد ، اما لینک گرفتن بیش ازحد از این سایت ها ، باعث بهبود رتبه و اعتبار سایت شما نمی شود.

3️⃣ تقویت سئو در رقابت مستقیم

هنگام لینک گرفتن از سایت ها با کلمات کلیدی و عبارت مورد نظر خودتان ، امکان تبدل لینک برای شما کم میشود ، چون سایت مرتبط با محتوای شما نیست. در نتیجه ، شما فقط سئو رقیب خود را تقویت می کنید. تبادل لینک یا لینک دهی معکوس باید بین سایتهایی با محتوا و مضامین مشابه باشد ، و نه بین سایتهای رقیب.

4️⃣ ازدست دادن اعتماد

مطمئنا شما هرگز نمی خواهید اعتماد موتورهای جستجو را به سایت خود از دست بدهید. اما تبادل لینک می تواند باعث شود که این اتفاق از دو طریق پیش بیاید:

🔆سایت شما تعداد لینک های نامرتبط بالایی به صورت تکی داشته باشد.

🔆متن لینک شما مشکوک یا به محتوای شما ربطی نداشته باشد. حفظ ارتباط در کلمات مهم است.

نتیجه گیری

📌ایجاد روابط در کسب و کار شما بخش مهمی از استراتژی لینک سازی است.
لینک مرتبط و قابل اعتماد روشی عالی برای ایجاد حس اعتماد در کاربر و کسب اعتبار برای سایت و توسعه روابط با برند های موجود در کسب و کار شماست.

📍با لینک دادن به سایت های معتبر، سایت شما شانسی برای دیده شدن توسط مدیران ان سایت را دارد و این احتمال وجود دارد که به شما نیز لینک بدهد.

سوالات مهمی که در این مقاله پاسخ داده شد

تبادل لینک چیست؟

📍مبادله لینک هنگامی اتفاق می افتد که بین دو برند ، توافق نامه ای برای پیوند تجاری آنها جهت تقویت سئو و افزایش قدرت سایت صورت بگیرد و اساساً با گفتن “شما به من لینک می دهید ، و من به شما لینک می دهم” انجام میشود.

آیا تبادل لینک برای سئو خوب است؟

اگر می خواهید قدرت دامنه و رتبه سایت خود را افزایش دهید و در عین حال احتمالا جریمه شدن توسط موتور جست و جو را نیز کاهش بدهید ،

لینک کوتاه این مطلب :

https://is.gd/LkTby2 | https://rebrand.ly/6ok4t0

لینک کوتاه مطلب: shrtco.de ulvis.net tny.im clck.ru v.ht v.gd is.gd plink.ir

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، ساکن استان خوزستان ، متولد 1369.علاقه مند به تکنولوژی ، طراحی و وبگردی. اینجا هستم تا مطالب مرتبط با علایقم را با شما به اشتراک بگذارم و تجریبات تخصصی خودم را در این زمینه به شما بیاموزم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا