اخبار سئو و دیجیتال مارکتینگ

نکاتی راجع به آپدیت نوامبر 2019 گوگل ( سئو )

🔖آیا آپدیت نوامبر 2019 گوگل در مورد لینک هاست ؟

🎯گوگل توصیه میکند که زود نتیجه گیری نکنید !

📌از جان مولر درباره تاثیر بک لینک های ضعیف در آپدیت نوامبر 2019 سوال شد ، درپی پاسخ به این سوال جان مولر 2 بار توصیه کرد، درباره اثر و ارتباط بین آپدیت جدید گوگل و بک لینک ها زود نتیجه گیری نکنید!

📍یک از سئوکارانی که با جان مولر در ارتباط است ، بعد از آپدیت نوامبر هنگام به روز رسانی بلاگ ها متوجه شد که آنها یک سری بک لینک با کیفیت پایین دریافت کرده اند . این سئوکارگفت : شما میتوانید خیلی از بک لینک هایی که غیرطبیعی ساخته میشوند را از طریق ابزار ها و یا سایر تکنیک ها مشاهده کنید.

سوال این شخص از مولر این بود که آیا disavow کردن لینک ها ارزش دارد ؟ وقتی که گوگل خیلی ساده آنها را ردیابی کرده و بی ارزش شمرده و باعث شده سایت رتبه نگیرد ؟

📌جان مولر اظهار نظر کلی خود را با تاکید بر این که به سایت خاصی اشاره نمیکند این طور بیان کرد :

در اصل اگر به سایت خود دقت کنید ، الگوی مشخصی از لینک های غیر طبیعی وجود دارد ، این حالت به این دلیل میتواند باشد که شما عمل لینک سازی را از راه عجیب و غریبی انجام داده یا از ابزار ها برای ساخت لینک استفاده کرده اید ، معمولا در این شرایط من بدون در نظر گرفتن به روزرسانی های جدید گوگل ، پاک کردن لینک ها را امتحان میکنم.

💡نکته قابل توجه گفته های جان مولر درباره لینک سازی و آپدیت اخیر این هست که لینک سازی های ضعیف در لینک بیلدینگ باید همیشه مورد توجه قرار بگیرد ، صرف نظر از هر آپدیتی !

📌جان مولر ارتباط بین لینک سازی های ضعیف و به روزرسانی جدید را رد کرد و سپس درباره روش های مقابله با لینک سازی ضعیف پرداخت . وی در پایان صحبت خود دوباره به موضوع ارتباط بین لینک سازی و آپدیت جدید گوگل برگشت.

در اینجا دومین نظر جان مولر را درباره فرضیه هایی که در مورد لینک سازی و آپدیت نوامبر گوگل وجود دارد ، میخوانیم :

📌باتوجه به وضعیت کلی که فکر میکنید به روزرسانی های جدید برپایه لینکسازی بود و روی سایت شما تاثیر گذاشته است ، قبل از هر نتیجه گیری من سعی میکنم کمی محتاط باشم .

مولر قبل از اعلام نظر خود ، چند دقیقه به شرح و تفصیل راه های جلوگیری از لینک سازی سطحی و ضعیف پرداخت ، سپس به موضوع آپدیت پرداخت و از هرگونه نتیجه گیری عجولانه در ارتباط بین لینک ها و آپدیت جدید هشدار داد :

💡نکته مهم این است که خیلی از سایت ها لینک ضعیف دارند و این نتیجه یک عملکرد اشتباه است زیرا ممکن است سایت رتبه خود را از دست بدهد.

من با مشتریاتی کار کردم که در اثر آپدیت قبلی سریعا از روش disavow استفاده کردند ،اما جایگاهشان برنگشت و با اینکه لینک های نامرتبط و اسپم را پاک کردند ، بهبودی در رتبه سایت شان مشاهده نکردند.

📌در اینجا مولر توصیه میکند :
اگر میدانید لینک های دریافتی با ابزار یا روش های عجیب و غریب ساخته شده اند ، آنها را disavow کنید. مولر در سخنان پایانی خود اعلام کرد که لینک سازی از روش های عجیب و غریب به تنهایی به معنی رتبه منفی گرفتن سایت شما نیست. همچنین یادآور شد که لینک های اسپم همیشه برای سایت ها اتفاق می افتند .

📍پس واقعا به الگوی لینکسازی سایت خود توجه کنید و مطمئن شوید که الگویی از لینک سازی های غیر طبیعی که میتواند مشکل ساز شود در آن وجود ندارد.

📍خیلی راحت میتوان وبسایت هایی را که از زمان های قدیم در فضای وب بوده اند را به همراه لینک سازی های زیاد و عجیب و غریبی که در آنها شده پیدا کرد. اما این قضیه به این معنی نیست که صرفا لینکی را که از آنجا دریافت کرده اید تاثیر منفی روی سایت شما دارد ، بلکه فقط ممکن است با صفحه ای معمولی از لینک ها که در طی سالها جمع شده اند رو به رو باشید.

🔖آپدیت های جدید گوگل برایمان روشن میکند که چرا سایتی رتبه خود را در اثر لینک سازی های غیر معمول و عجیب که برخی به کار میبرند ، از دست میدهد.

🔖مراقب شاه ماهی سئو باشید ! (SEO Red Herrings)

در ادبیات محتوایی و زندگی واقعی اصطلاحی وجود دارد تحت عنوان شاه ماهی قرمز که استعاره از مظنون میباشد و گاهی گناهکار شمرده میشود.

📍در سئو ، سایت هایی که مشکلات فنی دارند و رتبه از دست میدهند ، این افت رتبه به علت لینک دهی های ضعیف نیست اما در سایت های با رتبه بالا و معتبر تر این مورد صدق میکند.

🔖از آنجایی که این مسائل در همه سایت ها اتفاق می افتد اما در واقع ارتباطی بینشان وجود ندارد و اصطلاح شاه ماهی سئو در مورد مظنون و گناهکار اینجا کاربرد دارد.

📌جان مولر توصیه میکند که سریع نتیجه گیری نکنید ، من با این تعریف موافقم زیرا شما را مجبور به دقت میکند تا تشخیص دهید کدام عامل مضنون اشتباه و کدام عامل علت اصلی اشتباه است.

لینک کوتاه مطلب: shrtco.de ulvis.net clck.ru v.ht v.gd is.gd plink.ir

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، ساکن استان خوزستان ، متولد 1369.علاقه مند به تکنولوژی ، طراحی و وبگردی. اینجا هستم تا مطالب مرتبط با علایقم را با شما به اشتراک بگذارم و تجریبات تخصصی خودم را در این زمینه به شما بیاموزم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا